امنیت

از آغاز توسعه سیستم های تلفنی مسئله امنیت این سیستم ها همواره از نگرانی های بزرگ شرکت ها بوده و هنوز هم هست. گاها هک شدن این سیستم ها ضرر های کلان برای صاحبان مشاغل داشته و آن ها را حتی نسبت به سیستم های تلفنی voip بدبین کرده است. اما در 3CX بحث متفاوت است. سیستم تلفنی 3CX دارای یک فایروال داخلی است که امنیت سیستم شما را تامین می کند. این فایروال دقیقا برای یک سیستم تلفنی بهینه سازی شده به طوری که امکان تشخیص انواع حمله های سیستمی مانند DoS Attack و یا Library Attack را دارد. همچنین کنترل حساسیت این فایروال نیز در دست مدیر سیستم است. به دلیل بهره گیری از فایروال قدرتمند نفوذ به داخل سیستم 3CX بسیار سخت است چرا که در صورت احساس خطر به صورت هوشمندی این فایروال از خود واکنش نشان می دهد. در کنار تمام این ها 3CX برای افزایش امنیت در نسخه های اخیر حتی برای ورود به کنسول مدیریت نیز از بستر امن (HTTPS) استفاده می کند.

سازگاری

از مهمترین قابلیت های سیستم های تلفنی که به خصوص امروزه اهمیت چشمگیری پیدا کرده است می توان به یکپارچگی آن با سیستم های مختلف اشاره کرد. برای یکپارچه سازی بسیاری از سیستم های تلفنی، امروزه نیاز به کد نویسی و برنامه نویسی است در حالی که در سیستم تلفنی 3CX تمام این یکپارچه سازی ها از پیش تعریف شده است. سیستم تلفنی 3CX از بسیاری از نرم افزار ها و CRM های مطرح دنیا مانند Microsoft CRM ، vTiger ، Salesforce و ... پشتیبانی می کند. همچنین برای راحت شدن کار ها امکان یکپارچگی با سرویس هایی مانند Google Contacts ، Exchange ، Outlook و ... را دارد. تمام مراحل یکپارچه سازی شما بیش از 1 ساعت طول نخواهد کشید. حتی اگر سیستم دست نویس مخصوص شرکت خودتان را دارید نگران نباشید. با کمک API کنترلر 3CX می توانید به سادگی اطلاعات مورد نیاز خود را به سیستم تان ارسال کرده و یا اطلاعات مورد نیاز را از آن دریافت کنید. پس سختی ها و مشکلات مربوط به یکپارچه سازی های گذشته را فراموش کنید و با دیدی خوب و خوش به این قضیه نگاه کنید.

امکانات

امکاناتی که یک سیستم تلفنی در اختیار شما می گذارد نیز حائز اهمیت است. با پیشرفت سیستم های تلفنی و شبکه های کامپیوتری مطمئنا همه ما دوست داریم در قبال مبلغی که پرداخت می کنیم سرویس ها و امکانات کافی را دریافت کنیم. اما در کنار این ها شرکت ارائه دهنده سیستم تلفنی نیز باید قابلیت های به روز را داشته و شرکتی پیشرو باشد. سیستم تلفنی 3CX آخرین امکاناتی که شما به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. برخی از امکاناتی که شما دریافت می کنید عبارتند از : سافت فون اختصاصی در پلتفرم های اندروید ، ویندوز و iOS که با استفاده از این کلاینت ها تمام مکالمه شما رمز گذاری می شود، امکان ایجاد بستر امن روی تمام ترافیک تلفنی با استفاده از SSL Certificate ، امکان استفاده از کلاینت ها به صورت وب و با استفاده از مرورگر ، ضبط تمام تماس ها بدون نیاز به ماژول یا لایسس اضافی ، امکان ایجاد محدودیت دسترسی برای داخلی ها ، امکان تعریف سرور ثانویه یا Failover که در این صورت آخرین تغییرات روی این سرور ذخیره خواهند شد، امکان استفاده از IVR پیشرفته برای ایجاد ارتباط بین IVR و دیتابیس و ایجاد Web Interaction. و بسیاری قابلیت های دیگر از جمله گزارش گیری حرفه ای و گزارش دهی مشکلات سیستم یا رویداد ها به صورت Real-time! تمام این قابلیت ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا لذت استفاده از سیستم تلفنی 3CX را تجربه کنید.

وابستگی

((واااای از این وابستگی.....)) و واقعا هم وای!! وابستگی سیستم های تلفنی به سخت افزار های خاص و برند های ویژه باعث شده تا مشکلاتی مانند کم شدن قطعات یا وارد نشدن برخی کالا ها به کشور به دلایل مختلف دلیلی بر بروز مشکلات جدی در سیستم های تلفنی شوند. به عنوان مثال در برخی سیستم های تلفنی برای اضافه کردن یک خط تلفن شما نیاز به اضافه کردن یک ماژول جدید با ظرفیت و برند خاص دارید و اگر این ماژول در دسترس نباشد شما قادر به اضافه کردن آن خط به سیستم تلفنی خود نخواهید بود. اما در 3CX اینطور نیست. در 3CX تمام دستگاه هایی که بر اساس استاندارد SIP کار می کنند پشتیبانی می شوند. البته خود 3CX به شما پیشنهاداتی برای استفاده از سخت افزار های خوش کیفیت که با 3CX هم تست شده اند می دهد. اما باز هم این شمایید که انتخاب می کنید از چه تجهیزاتی استفاده کنید و سیستم خود را راه اندازی نمایید. پس بنابراین در 3CX وابستگی به سخت افزار کاملا بی معنی است و دست شما در انتخاب سخت افزار کاملا باز است.

قیمت

قیمت همواره یکی از اصلی تری عوامل انتخاب یک سیستم تلفنی بوده و هست و آن چه بعضا باعث شوک مدیران می شود هزینه های نگهداری سیستم های تلفنی است. البته با توجه به میزان تجهیزات و بار کاری و بسیاری پارامتر های دیگر ممکن است هزینه نگه داری سیستم های تلفنی تغییر کند اما در برخی موارد قیمت های اعلام شده برای نگه داری سیستم های تلفنی قیمت های بسیار بالا و نجومی بوده و همین باعث نارضایتی مشتریان یا منصرف شدن از خرید محصول بوده است. در سیستم تلفنی 3CX در مرحله اول لایسنس خریداری شده مادام العمر بوده و به صورت دائمی برای سیستم شما فعال خواهد بود. هزینه نگهداری از سیستم تلفنی شما به مراتب از سیستم های تلفنی دیگر پایین تر خواهد بود چرا که کمتر اتفاق بیفتد شما نیاز به تغییرات اساسی در سرور مانند تغییر سخت افزار یا موارد مشابه داشته باشید. همچنین با توجه به اینکه سرویس خود را از نماینده رسمی شرکت 3CX در ایران خریداری نموده اید ما نیز موظف خواهیم بود تا سرویس ها و خدمات خاصی را به صورت رایگان به شما ارائه دهیم. همچنین قیمت لایسنس های 3CX با توجه به نداشتن محدودیت تعداد داخلی و تعداد خطوط ورودی در مقایسه با لایسنس نرم افزار های دیگر قابل مقایسه نیست. اگر قصد خرید سیستم تلفنی دارید شما را تشویق می کنیم تا شخصا مقایساتی بین قیمت های سیستم های تلفنی مختلف انجام دهید.

پایداری

با توجه به مشکلاتی که برای سخت افزار ها و سیستم برق و ... به صورت غیرمننتظره پیش می آید لازم است که سیستم تلفنی پایداری لازم را در مقابل چنین شرایطی داشته باشد. بعضی اوقات فقط یک ریستارت ناگهانی تمام سیستم را به هم می ریزد. در سیستم تلفنی 3CX پایداری سیستم تا حد بسیار زیادی تضمین شده است. چرا چنین می گوییم؟! به دلیل اینکه شما در سیستم تلفنی 3CX به دلیل قطعی و وصلی برق با مشکل به هم خوردن کانفیگ و از کار افتادن سرویس رو به رو نخواهید بود. همچنین سیستم پشتیبان گیری 3CX بسیار حرفه ای است. به شکلی که شما می توانید به صورت خودکار هر روز پشتیبان گیری کنید ، فایل پشتیبان را روی یک سرور FTP آپلود کنید ، سرور Failover برای سرور اصلی خود تعریف کنید و پشتیبان را بر روی سرور Failover هر روز اعمال کنید. در کنار تمام اینها در 3CX شما اتفاقات و گزارشات لحظه ای را روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد. 3CX تمام رویداد های اتفاق افتاده در سیستم را برای شما ایمیل خواهد کرد. به این شکل شما به صورت لحظه ای از وضعیت سیستم خود آگاه خواهید بود. به این شکل در بحث پایداری، سیستم تلفنی 3CX چیزی برای شما کم نخواهد گذاشت!