معیار های انتخاب یک سیستم

معیار های انتخاب یک سیستم

ما تست کردیم خوب نبود!

جمله ای که بسیار شنیده شده!
 
جمله ای که در مضمون این صفحه نوشته شده است جمله ای است که بار ها و بار ها زمانی که در مورد محصولی از کسی نظر خواسته ایم شنیده ایم. بسیاری هستند که معیارشان از خوب یا بد بودن یک محصول این است که از آن خوششان بیاید یا نه! اما آیا واقعا این معیار درستی است؟ مثالی بزنیم! تصور کنید که از 100 نفر این سوال را بپرسید: آیا موبایل های سامسونگ دستگاه های خوبی هستند؟ مطمئنا نیمی از افراد موافق و نیمی مخالف خواهند بود! اما آیا موافقت یا مخالفت آن ها را می توان دلیل خوب یا بد بودن یک محصول خواند؟ قطعا خیر! هر محصولی می تواند نقاط قوت و نقاط ضعفی داشته باشد. نقاط قوت یک محصول شاید همان چیزی باشد که ما به آن نیازمندیم! اما شاید همان نقاط قوت برای فرد دیگر کاملا به درد نخور به چشم بیاید!
 

اما اکنون شاید بسیاری بپرسند این مقاله چه ربطی به شرکتی دارد که زمینه کاری آن سیستم های تلفنی مرکز تماس هستند؟
بپردازیم به جواب این سوال!

از تجربه شخصی بگویم: بسیار اتفاق افتاده است که در جلسات این جمله را از مشتریان مختلف شنیده ام (( یکی از دوستان میگفت از سیستم شما استفاده کرده راضی نبوده )) و وقتی پرسیدم که از چی راضی نبوده است این جواب را دریافت کردم (( میگفت درست کار نمیکنه )) ! سوال بعدی این بود که چی درست کار نمیکنه؟! و دیگه هیچ جوابی برای این سوال وجود نداشت. اما دلیل این که مشتری عزیز این حرف را می زد چی بود؟ اعتقاد راسخ به این ضرب المثل : تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها! مسلم است که در سیستم های کامپیوتری نمی توان همیشه به این ضرب المثل اطمینان داشت. برای مثال اگر کیس کامپیوتر شما روشن نمی شود نمی توانید از مانیتور شاکی باشید که چرا تصویر نشان نمی دهد. همچنین اگر بستر راه اندازی بسیاری از سیستم های مشابه سیستم های تلفنی VoIP مشکل داشته باشند نمی توان سیستم تلفنی راه اندازی شده را ناتوان یا بد خواند. پس بهتر است قبل از قضاوت کمی عمیق تر مشکل را بررسی کنیم! همچنین مراقب باشیم به حرف هر کس ( به خصوص افراد غیر متخصص ) اعتماد نکنیم.
 
امروزه بسیاری از سیستم ها دارای دموی رایگان و مشاوره رایگان هستند. اگر واقعا علاقه مند به آشنایی با یک سیستم یا کار کردن با آن هستید درخواست دمو یا درخواست مشاوره دهید تا بیشتر با آن آشنا شوید.
در پایان هدف از این همه حرف این بود ( در حوزه کاری ما ) : هیچ وقت با حرف های دیگران در مورد یک سیستم یا یک نرم افزار قضاوت نکنید. اگر مایل به آشنایی با نرم افزار یا سیستمی هستید از نزدیک آن را امتحان کنید و کمی و کاستی های آن سیستم را به نماینده هایش بگویید تا سیستم بهتر شود، نه به دیگران تا در چشم آن ها تخریب شود.!