آموزش ایجاد IVR
آموزش ساخت IVR

آموزش ایجاد IVR آموزش ساخت IVR

آموزش ساخت IVR در سیستم تلفنی 3CX

در کمتر از 10 دقیقه
 
از اولین نیازمندی های یک سیستم تلفنی داشتن IVR و از اولین اهداف شرکت ها برای راه اندازی سیستم تلفنی ، اضافه کردن اپراتور هوشمند انوماتیک است که حداقل تماس ها به صورت صحیحی به افراد یا گروه های مربوطه انجام شود و یا اطلاع رسانی بدون دخالت افراد در آن صورت گیرد. در این آموزش می خواهیم ببینیم که چطور می توان این کار را در سیستم تلفنی 3CX انجام داد. دقت داشته باشید که این آموزش مربوط به نسخه ساده اپراتور اتوماتیک است که در داخل خود سیستم 3CX تعبیه شده است و مربوط به اپراتور اتوماتیک حرفه ای که شرکت 3CX نرم افزار آن را نیز در کنار سیستم تلفنی خود عرضه می کند نیست.
 

شروع می کنیم...

 
در ابتدا وارد پنل مدیریتی 3CX شده و در ستون سمت چپ گزینه Digital Receptionist را انتخاب می کنیم.
 
 
 
 
پس از ورود به قسمت مدیریت IVR گزینه Add را که به رنگ آبی در بالای صفحه است انتخاب می کنیم.
 
 
 
 
در صفحه باز شده گزینه هایی وجود دارد که آن ها را یک به یک بررسی می کنیم:
 
 
 
 
Enter a name : یک نام برای IVR خود انتخاب کنید.
Extension : شماره داخلی مجازی که ترجیحا عوض نکنید بهتر است. ( در 3CX هر یک از مفاهیم صف تماس ، IVR و ... دارای یک شماره داخلی مجازی است )
Prompt : پیغامی که قصد دارید در هنگام وصل شدن به این IVR پخش شود انتخاب کنید. ( با استفاده از دکمه Browse می توانید فایل را مستقیما از کامپیوترتان Upload کنید. )
Digital Receptionist Language : زبان مورد نظر برای استفاده از آن در IVR را انتخاب کنید.
 
 
 
 
هم اکنون در این قسمت انتخاب می کنید که با فشردن هر یک از کلید های 0 تا 9 توسط تماس گیرنده ، چه اتفاقی برای تماس بیفتد. ( پیغامی پخش شود؟ به شخص خاصی وصل شود؟ به گروه خاصی وصل شود؟ )
 
 
 
 
Add a DID/DDI : در صورتی که از پیش برای IVR خود در تنظیمات خطوط ورودی شماره خاصی را تعریف کرده اید می توانید در این قسمت آن شماره را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شماره 5 رقمی شرکت شما 12345000 است و شما شماره مستقیم 12345321 برای این IVR در نظر گرفته اید می توانید با زدن این دکمه آن را انتخاب کنید.
If no input within seconds : در این قسمت مشخص می کنید که اگر در بازه زمانی خاصی هیچ کس جواب نداد چه اتفاقی برای تماس بیفتد.
If input is invalid then : در این قسمت تعریف می کنید که در صورتی که عدد یا مقدار وارد شده توسط کاربر نامشخص یا اشتباه بود چه اتفاقی بیفتد.
Redirect to MS Exchange : با تیک زدن این گزینه در صورتی که سرور Microsoft Exchange داشته باشید تماس های شما پس از پخش پیغام به سرور Exchange منتقل خواهند شد.
Wake-up Call IVR Service : در صورتی که از ماژول هتل 3CX استفاده کنید با فعال کردن این تنظیم می توانید ساعت مشخصی را برای زنگ خوردن و بیدار کردن شما از طریق تلفن انجام دهید.
 
 
در پایان با زدن دکمه OK در بالای صفحه IVR شما ایجاد می شود و می توانید از آن استفاده کنید.
 
 
این آموزش را در قالب PDF دریافت کنید