یکپارچه سازی با CRM

یکپارچه سازی با CRM

آموزش یکپارچه سازی با CRM

 
در این آموزش قصد داریم تا نحوه یکپارچه سازی سیستم تلفنی و مرکز تماس 3CX را با Microsoft Dynamics CRM توضیح دهیم! دقت داشته باشید که 3CX با بسیاری از سیستم های CRM دیگر نیز قابل یکپارچه سازی است اما ما در اینجا به دلیل محبوبیت بیشتر Microsoft CRM به آموزش یکپارچه سازی این نرم افزار می پردازیم که البته تفاوت آنچنانی با فرآیند یکپارچه سازی با سیستم های دیگر ندارد.
 
برای این کار در ابتدا باید در سرور سیستم تلفنی و مرکز تماس 3CX قابلیت یکپارچگی با Microsoft CRM را فعال کنیم. برای این کار ابتدا وارد پنل مدیریت 3CX می شویم و همانند شکل به قسمت Settings می رویم و گزینه CRM Integration را انتخاب می کنیم.
سپس از قسمت Available CRM Integrations قسمت مربوط به Microsoft Dynamics CRM را انتخاب می کنیم و گزینه Download Selected را میزنیم تا سیستم شروع به دانلود فایل یکپارچه سازی کند. ( لطفا فقط فایل های مورد نیاز را دانلود کنید. نیازی نیست تمام فایل های یکپارچه سازی را دانلود کنید. )
اکنون برای داخلی هایی که قصد داریم بتوانند از یکپارچه سازی CRM استفاده کنند تنظیمات زیر را انجام می دهیم:
ابتدا در کنسول مدیریتی 3CX وارد بخش Extensions می شویم و داخلی مورد نظر را انتخاب می کنیم. با زدن دکمه Edit وارد تنظیمات آن داخلی می شویم.
در تنظیمات داخلی در تب Integration گزینه Enable Integration را تیک می زنیم و از منوی بازشو گزینه Microsoft Dynamics CRM را انتخاب می کنیم. سپس بر روی گزینه OK کلیک می کنیم.
تا به اینجا کار ما با تنظیمات سرور به پایان می رسد. اکنون باید یکپارچه سازی را روی نرم افزار کلاینت ها فعال کنیم که بسیار ساده است. ابتدا در صورتی که سافت فون باز بوده است آن را کاملا ببندید ( قسمت تنظیمات و سپس Exit Client ) و سپس دوباره باز کنید. وارد تنظیمات سافت فون می شویم.
اکنون در پنل مدیریت 3CX به قسمت Phones رفته و داخلی مورد نظر را که تنظیمات یکپارچه سازی را برای آن فعال نموده ایم انتخاب می کنیم و گزینه Reprovision را میزنیم.
سپس گزینه Advanced Settings را انتخاب می کنیم تا به قسمت تنظیمات پیشرفته وارد شویم.
در تنظیمات پیشرفته گزینه Integration را انتخاب می کنیم. اکنون صفحه جدیدی باز می شود.
در صفحه جدید باز شده گزینه Microsoft Dynamics CRM را انتخاب می کنیم و وارد تنظیمات ارتباط با CRM می شویم.
در این صفحه اطلاعات مورد نیاز برای ارتباط با سرور CRM را از قبیل آدرسIP، نام کاربری ( Username ) و گذرواژه ( Password ) را وارد می کنیم. همچنین پورت ارتباطی را نیز تعیین می کنیم. اکنون بر روی دکمه Save و سپس بر روی دکمه Close کلیک می کنیم.

تمام! یکپارچه سازی انجام شد.