چرا داشتن CRM جزو ضروریات یک سازمان است!؟

چرا داشتن CRM جزو ضروریات یک سازمان است!؟

چرا CRM جزو ضروریات یک سازمان است؟!

 
در این مقاله می خواهیم بپردازیم به اینکه CRM چیست؟ و اینکه چرا CRM جزو ضروریات یک سازمان محسوب می شود؟!
 
 
 
 
اما چرا داشتن CRM ضروری است؟!
فواید CRM فقط به داشتن یک دفترچه تلفن حرفه ای محدود نمی شود. زمانی که شرکتی شروع به استفاده ازCRM می کند می تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از آمار فروش ها و فاکتور ها و پیش فاکتور ها ، اهداف خاصی برای خود قرار دهد و سیاست های کلی شرکت را از پیش تعیین کند. همچنین می توان فرآیند سرویس دهی به مشتریان را در CRM تعریف کرد تا پس از برقراری تماس به صورت اتوماتیک فرآیند سرویس دهی شروع گردد و مرحله به مرحله کار های لازم به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شود و در چایان یک گزارش برای مسئول آن یا مدیر سیستم ارسال گردد. بنابراین می توان گفت در واقع با CRM می توان سطح سرویس دهی و خدمات را تعیین کرد و حتی در جهت بهتر نمودن آن عمل کرد.
برخی نرم افزار های معروف CRM عبارتند از Microsoft Dynamics CRM ، Sugar CRM ، Vtiger ، Sales Force ، Zendesk
 

نتیجه گیری

 
بنابراین در صورتی که به فکر ایجاد یک پایگاه داده خوب از مشتریان هستید که به شما در مورد 0 تا 100 تجارتتان گزارشات دقیق ارائه کند و تمام کار های فروش و پشتیبانی و ... بر روی آن ثبت شوند و از یک بستر واحد برای کار های سازمانتان استفاده کنید تا بهره وری و سرویس دهی به مشتریان را بهتر نمایید حتما نیاز به یک CRM خوب خواهید داشت. اما این پایان نیست، بلکه آغاز بهینه سازی است. شما نیاز دارید تا سیستم تلفنی شما نیز با CRM یکپارچه شود تا همزمان با هر تماس اطلاعات لازم در اختیار شما یا کارمندانتان قرار بگیرد.