استفاده از تلفن خانه روی موبایل

استفاده از تلفن خانه روی موبایل

شماره تلفن خونتون روی موبایلتون ! (ویژه مشترکین شاتل)

 
اگر به اخبار جدید سیستم های تلفنی و سرویس های اینترنتی علاقه مند باشید حتما شنیده اید که اخیرا شرکت شاتل اقدام به ارائه سرویسی به نام شاتل تاک (Shatel Talk) نموده است. این سرویس که بر پایه VoIP است و در واقع زیر ساختی همچون SIP Trunk های رایج دارد سرویسی بسیار کاربردی است که هزینه خرید خط تلفن را برای شما به 27000 تومان تقلیل داده و به طور کلی هزینه های مکالمه شما را 20 تا 30 درصد کاهش خواهد داد.
 

جالب است بدانید....

 
تنها با استفاده از این سرویس ، یک کامپیوتر و یک اتصال اینترنت می توانید سرویس تلفنی شخصی خود را راه اندازی کنید و از آن در هر کجای کره زمین که اینترنت داشتید استفاده کنید. (با استفاده از نرم افزار اندروید ، iOS و یا ویندوز ) بنابراین اگر حتی در خارج از کشور هم بودید می توانید از این سرویس استفاده کنید و تماس داخلی بگیرید با هزینه کمتر، خیلی کمتر! ضمن اینکه در هر نقطه از شهر هم که باشید می توانید فقط با یک اتصال اینترنت که امروزه بیشتر گوشی های موبایل دارا هستند از این خط تماس بگیرید.
 

بریم سراغ آموزش...

 
خیلی ساده فقط در کمتر از یک ساعت می توانید کل این سیستم را راه اندازی کنید.
 
 
ابتدا به پنل کاربری خود در وبسایت شاتل مراجعه نمایید. سپس از قسمت خدمات مشترکین > خدمات ارزش افزوده > ShatelTalk را انتخاب نمایید و خط مورد نظر خود را انتخاب نموده و خریداری کنید. ( پس از خرید شما باید یک نام کاربری و یک کلمه عبور داشته باشید. )
 
 
اکنون برویم به سراغ آماده سازی کامپیوتری که به عنوان سرور برای ما سرویس دهی خواهد کرد. برای راه اندازی این کامپیوتر می توانید به این آموزش مراجعه کنید. ( دقت داشته باشید که این آموزش برای ویندوز سرور آماده شده اما روی ویندوز های 7 و بالاتر از آن نیز بدون مشکل کار خواهد کرد. پس نیازی ندارید ویندوز سرور نصب کنید. )
 
 
پس از نصب ویندوز و نرم افزار 3CX به سراغ فعال سازی نرم افزار 3CX می رویم که در این روش برای شما به صورت رایگان یک لایسنس صادر خواهد شد. کافیست به این لینک مراجعه کنید. پس از وارد کردن آدرس ایمیل برای شما یک ایمیل تایید و سپس یک ایمیل حاوی اطلاعات لایسنس برای شما ارسال خواهد شد. ( دقت داشته باشید که هر آدرس ایمیل فقط قادر به دریافت یک لایسنس رایگان می باشد. )
 
اکنون وارد پنل مدیریتی سیستم تلفنی 3CX شوید.

مانند شکل به قسمت Sip Trunks بروید. در این قسمت روی دکمه Add Sip Trunk کلیک کنید.
اکنون بر طبق عکس زیر:
• فیلد Select Country را Generic انتخاب نمایید.
• فیلد Select Provider in your Country را Generic SIP Trunk انتخاب نمایید
• فیلد Main Trunk Number را نیز می توانید عددی به دلخواه وارد نمایید که در اینجا از عدد 3000 استفاده شده است
در پایان کلید OK را فشار دهید.
سپس در صفحه باز شده:
• در قسمت Registrar/Server/Gateway Hostname or IP آدرس voice.shatel.ir را وارد نمایید.
• در قسمت Type of Authentication گزینه Register/Account based را انتخاب کنید.
• در فیلد Authentication ID نام کاربری که در هنگام خرید سرویس شاتل دریافت کرده اید را وارد نمایید
• در فیلد Authentication Password رمز عبور سرویس شاتل تاک خود را وارد نمایید.
 
در پایان کلید OK در بالای صفحه را فشار دهید. چراغی که در کنار خط اضافه شده نشان می دهد که ترانک شما یا همان خطی که اضافه کرده اید فعال شده است یا خیر. چراغ سبز نشان فعال بودن و چراغ قرمز نشانه عدم کارکرد صحیح است. با طی کردن مراحل بالا اکنون چراغ ترانک ( یا همان خط اضافه شده ) باید به رنگ سبز باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل در راه اندازی این سرویس لطفا مراحل را به Support@psyum.ir اطلاع دهید و یا از طریق فرم پشتیبانی Team Viewer دسترسی برای حل مشکل را ایجاد نمایید.