نحوه استفاده از SBC در سیستم تلفنی

نحوه استفاده از SBC در سیستم تلفنی

3CX SBC چیست؟

مروری بر کاربرد بی نظیر آن
 
به حتم برای بسیاری از صاحبان شرکت ها و کسب و کار ها این مشکل وجود داشته است که چگونه سیستم تلفنی ای داشته باشند که با استفاده از کمترین منابع تمام دفاتر و ادارات آن ها را به هم دیگر وصل کند ضمن اینکه کمترین هزینه را نیز برای آن ها داشته باشد. در این قسمت می خواهیم با همدیگر بررسی کنیم که چگونه می توان با استفاده از SBC در سیستم تلفنی و مرکز تماس 3CX تمام دفاتر را بدون نیاز به سرور یا تجهیزات دیگر به سرور اصلی 3CX در محل دفتر اصلی شرکت وصل کرد. ( از طریق RaspberryPi نیز می توان این کار را انجام داد. )
 
 
ابتدا نگاهی به نرم افزار SBC سیستم تلفنی و مرکز تماس 3CX داشته باشیم.
این نرم افزار که در دو نسخه ویندوزی و لینوکسی عرضه می شود یک هدایتگر اطلاعاتی (Session Border Controller) است که تمام ترافیک تماسی حاصل از تمام کلاینت های سیستم تلفنی شما را بر روی یک بستر شبکه و بر روی یک پورت خاص TCP هدایت می کند. این ویژگی کارایی بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری از ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی و در بعضی موارد حتی مخابرات پورت های مربوط به VoIP را مسدود می کنند. با بهره گیری از این نرم افزار می توانید ترافیک تماس را از طریق پورت دلخواه خود به سرور مرکز تماس انتقال دهید. در واقع در دفتری که سرور مرکز تماس وجود ندارد آدرس IP نرم افزار SBC به جای آدرس IP سرور تلفنی مرکز تماس مورد استفاده قرار می گیرد و از این طریق ترافیک تماسی به سمت سرور اصلی هدایت می شود. همچنین با استفاده از SBC تماس های داخلی شما مسیر طولانی تا سرور را طی نخواهند کرد و در شبکه داخلی به یکدیگر با استفاده از SBC وصل خواهند شد. در تصویر زیر می توانید نحوه عملکرد SBC را ببینید: